10 načina da zaustavite pretjerano razmišljanje i počnete živjeti

76203757021349a4f7f6z

“Razmišljanje je, mnogo puta, učinilo me tužnim draga; ali činjenje nikada, u cijelom mom životu…Moja zapovijed je, učinite nešto, moja sestro, učinite dobro ako možete, ali u svakom slučaju, učinite nešto” – Elizabeth Gaskell

Problemi. Svi se suočavamo s njima. Neki su ozbiljni, neki mijenjaju život. Neki nas prisiljavaju da izvučemo svoj najveći mentalni potencijal. Mnogi ne uzrokuju ništa više od stresa…i bolesti.
Bez obzira šta nam život predstavlja, male ili velike stvari, razmišljamo o njima. Razmišljamo o tome šta da uradimo, šta da ne uradimo i šta bi bilo “najbolje” za nas i sve oko nas. Ali koliko često mislimo o našem mišljenju?

Kada ćemo prestati pitati se šta da uradimo, šta je produktivno i kako da prevaziđemo situaciju?
Predstavljamo vam nekoliko strategija za učinkovito smanjenje pretjeranog razmišljanja.

1. PRETJERANO RAZMIŠLJANJE NE DOVODI DO UVIDA
Želite razumijevanje koja odluka će biti najbolja. Zato vam je potreban nivo uvida u ono što svaka odluka donosi. Razmišljanje o tome, medjutim, je uzaludno. Zašto? Zato što nikada, nikada ne znate šta će biti dok to ne iskusite.
Škola, fakultet, preseljenje, ženidba/udaja, kraj veze, promjena posla. Koliko god da zamišljate kako će neka promjena izgledati, bićete iznenađeni s onim što ćete otkriti kada se upustite u ove promjene. Znajući ovo, možete krenuti naprijed s pravim razumijevanjem šta bi bilo najbolje. Djelovanje, dakle, dovodi do jasnoće. Misao nije.

2. ZNAJTE DA VAŠA ODLUKA NIKADA NEĆE BITI KONAČNA
Prekomjerno razmišljanje često proizlazi iz stava da ćete donijeti veliku odluku koji nikada nećete promijeniti i mora biti ispravna. To se neće dogoditi. A to je dobra stvar. Ako biste mogli potuno predvidjeti cjelokupnu budućnost, želite li to doživjeti?
Znati sve unaprijed uklanja sve začine iz života. Morate biti svjesni da, bez obzira koliko se kritičko razmišljanje odnosi na odluku, možda griješite.
Budući da se osjećate ugodno s obzirom na to da griješite, i znajući da će se vaše mišljenje o situaciji sa vremenoms promijeniti, donijeće vam osjećaj za pravu unutarnju slobodu i mir.

3. SAZNAJTE RAZLOGE ZAŠTO JE PRETJERANO RAZMIŠLJANJE ŠTETNO, I PUSTITE GA DA VAS MOTIVIRA
Istraživanja pokazuju da je pretjerana aktivnost uma snažno povezana sa depresijom, anksioznošću, prejedanjem, opijanjem i samo-povrijeđivanjem. U jednoj studiji u kojoj je učestvovalo skoro 33 hiljade ljudi iz 172 zemlje je pokazalo da su životni događaji najveći prethodnici stresa, a slijede obiteljska pozadina, dohodak i obrazovanje, status veze i socijalna inkluzija.
Međutim, studija je također pokazala da se stres pojavio samo ako se pojedinac bavio negativnim prekomjernim razmišljanjem o događajima i pokazala je da ljudi koji to nisu činili nisu postali depresivni “čak iako su iskusili mnogo negativnih događaja u njihovom životu”.
Dakle, brinite o svojim problemima, ako želite. Ali nemojte reći da vas niko nije upozorio!

4. BUDITE AKTIVNI TOKOM DANA I UMORITE TIJELO

Želite li znati koji je jedan od glavnih razloga zbog kojih pretjerujete? To je zato što imate vremena.
Nijedan dan ne može biti plodonosan ako ga provedete u besciljnom razmišljanju i dozvolite za to više vremena nego treba. Um se noću odmara znajući da je dan protekao rješavajući stvarne ciljeve. Stoga se dnevno bavite fizičkim vježbama, odaberite neku koja povećava broj otkucaja srca i poboljšava zdravlje. Šetajte, idite na pilates, igrajte se više sa psom. Ne morate trenirati za Olimpijadu, samo se krećite i…umorite.

5. POSTANITE KRAJNJI SKEPTIK
Ako razmišljate o tome šta uzrokuje to što je razmišljanje tako naporno i stresno, često dolazi od uvjerenja da su naše misli, zapravo, istinite. Ako uvidimo inherentni nedostatak istine u svojim pretpostavkama i uvjerenjima (npr. kao kada nešto čujete od treće osobe, ali niste provjerili da li je to tako…), prirodno ćete se naći u opuštenijoj situaciji i nećete pretjerano misliti na stvari koje se temelje na predviđanjima i pretpostavkama.

6. POTRAŽITE DRUŠTVENU PODRŠKU
Ograničite vaše odluke znajući da ste pristrani, imate svoje viđenje situacije (perspektivu) i mentalne filtre. Savjetujte se najmilijima i tražite podršku. Socijalna podrška je velika pomoć u smanjenju stresa, ili nešto što će vam pomoći da na situaciju pogledate iz različitog ugla. Možda naučite nešto o čemu nikada niste razmišljali. Tako ćete rasti emocionalno i duhovno.

7. RAZVIJTE VJEŠTINU OPRAŠTANJA
Ne iznenađuje činjenica da ako se ne liječite na adekvatan način to će dovesti do potiskivanja ili suzbijanja ljutnje prema drugima. Praštanje je jedna od najplemenitijih čovjekovih vrlina. Ne zato što je moralno ispravno, duhovno zrelo, ili se smatra pohvalnim osobinama ličnosti. Posebno je jer izaziva mir u ljudima. Opraštanjem razvijamo samopoštovanje, poboljšavamo raspoloženje i dramatično poboljšavamo zdravlje. To je prethodnik dobrobiti u odnosima i braku, a čak je dokazano da povećava dugovječnost.

8. PLAN ZA SVJESNU DISTRAKCIJU
Kada najviše razmišljate? Mnogi to čine noću jer ih misli probude. Ako znate kada ćete početi pretjerano razmišljati i koji je to period dana, iskoristite taj vremenski dio dana za nove aktivnosti, družite se sa obitelji i prijateljima, pravite obrok, radite jogu ili pišite pisma zahvalnosti prijateljima koje niste dugo vidjeli. Pretjerano razmišljanje u samoći često dovodi do poremećaja s prehranom (npr. prejedanje), a što dugoročno može dovesti do bolesti. Zato potičite pozitivne emocije i psihološku dobrobit.

9. RIJEŠITE NEČIJI TUĐI PROBLEM DA DOBIJETE PERSPEKTIVU
Ako ste trenutno uznemireni najbolji način da se udaljite od svog razmišljanja je da riješiti nečiji tudji problem. Rješavanje tudjih problema vas podsjeća da niste jedini koji prolaze kroz uznemirujuće periode Pomaganjem drugima nećete otkloniti svoje probleme, ali će vam to pomoći vratiti sklad i ravnotežu u misli.

10. SAVRŠENA ODLUKA NIKADA NIJE SAVRŠENA
Kako se približavno starosti ne mislimo koliko smo mislili o nekim svojim odlukama, i koliko smo se često držali određenog puta. Osjećaće te se sretno znajući da ste istinski živjeli, ponašali s povjerenjem i ustajali za ono u što ste vjerovali.
Zato nemojte brinuti o savršenstvu vaših odluka. Brzo se krećite naprijed, čak i ako je u pogrešnom smijeru. Hrabrost je ono što se cijeni, opreznost nikada nije promijenila svijet.

 

Pročitajte neke od posjećenijih članaka Škole za dušu;

ZAŠTO ŠKOLA ZA DUŠU

KAKO SE ISCIJELITI BEZ DOKTORA

 

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s