MISTERIJA LOTOSA: CVIJET I SIMBOL

 

90153bf59ec9f722c070494ec1e024c1.jpg

Nema lotosa bez mulja iz kojeg izrasta. Sve ima svoju polarnost; ne možete sebe zaštiti od tuge bez da se zaštitite od sreće. Jedno je dio drugoga, ili još bolje, dvije polarnosti koje čine cjelinu, to je mudrost Yin Yanga.

Ne postoji nijedan drevni simbol kome nije pridodato duboko i filozofsko značenje, a važnost i značaj tih smibola rastu sa njihovom starošću. Takav je LOTOS. TO je cvijet posvećen Prirodi i njenim Bogovima; on predstavlja apstraktne i Konkretne Univerzume, a također predstavlja i amblem proizvođačkih moći i duhovne i fizičke prirode. Arijevski Indusi i Egipćani smatrali su ga svetim od najdrevnijih dana, a nakon njih i budisti; poštovanje u Kini i Japanu, a usvojile su ga kao kršćanski amblem i katolička i pravoslavna crkva, koje su ga načinile glasnikom, kao i današnji kršćani, koji su ga zamijenili lokvanjem. On je imao, i još uvijek ima, mističko značenje
koje je isto kod svih naroda na Zemlji.

Kod Indusa, lotos je simbol proizvođačke moći prirode, djelovanjem vatre i vode (duha i materije). “Vječni!”, kaže jedan stih u Bhagavad Giti, “U tebi vidim Bramu, tvorca posađenog na njegovom prijestolu od lotosa”, a  Viljem Džons pokazuje, da sjeme lotosa još i prije nego što proklija sadrži savršeno formirane listove, minijaturne oblike onog što će on kao savršena biljka jednog dana postati. U Indiji je lotos simbol plodne zemlje i, štaviše, planine Meni. Sva četiri ‘anđela’ ili ‘genija’ na četiri strane Neba stoje ne lotosima. Lotos je dvostruki tip Božanskog i ljudskog hermafrodita, pošto je, da tako kažemo, dvostrukog spola.

 

blog_photo_4

(U kršćanstvu Arhanđeo Gabrijel, držeći u ruci buket lokvanja, pojavljuje
se Djevici Mariji na svakom prikazu Blagovijesti. Taj buket označava vatru i vodu, ili ideju stvaranja i rađanja, simbolišući istu stvar kao i lotos u ruci Bodisatva koji najavljuje Maha-maji, Gotaminoj majci, rođenje Spasitelja svijeta, Bude. Tako su isto Egipćani stalno predstavljali Ozirisa i Horusa u vezi sa cvijetom lotosa, pošto su njih dva Sunčevi bogovi Vatre (Sveti Duh se i dalje tipski predstavlja “plamenim jezicima”) (Djela Apostolska).)

Iz ‘Duha Vatre’ (ili Toplote) koji oživljava, oplođuje i razvija sve u konkretni oblik (iz njegovog idealnog prototipa), koji je rođen iz VODE ili prvobitne Zemlje, razvio se Brama – kod Indusa. Lotosov Cvijet, predstavljen kako raste iz Višnuovog pupka – taj Bog počiva na vodama prostora i svojoj Zmiji Vječnosti – predstavlja najslikovitiju od
svih alegorija: Univerzum koji evoluira iz centralnog Sunca, TAČKE, vječno sakrivenog zametka. Slično tome, Lakšmi, koja je ženski aspekt Višnua, a koja se također zove Padma lotos, prikazana je kako pluta na “Tvorevini”, na lotosovom cvijetu i tokom “bućkanja okeana” prostora, niče iz “okeana”, kao Venera iz pjene.

image_862708150843439383806.gif

“Potom posađena na lotosu
Blistava boginja ljepote, neuporediva Šri, izroni
Iz talasa.”

 

Ovako pjeva jedan engleski orijentalista i pjesnik ( Moni Vilijams).
Ideja koja leži u osnovi ovog simbola je veoma lijepa, a pri tom pokazuje identično porijeklo u svim religioznim sistemima. Bilo da se radi o lotosu ili lokvanju, ona znači jednu te istu filozofsku ideju – naime, emanaciju objektivnog iz subjektivnog, božansku Zamisao koja iz apstraktnog prelazi u konkretni ili vidljivi oblik. Jer, čim
TAMA – tačnije, ono što za neznanje predstavlja “tamu” – nestane u svojoj sopstvenoj oblasti vječne Svjetlosti, ostavljajući za sobom jedino svoju božanski ispoljenu Zamisao, otvara se razumijevanje kreativnih Logosa i oni u idealnom svijetu (dotad skrivenom u božanskoj misli) vide arhetipske oblike svega i počinju da prema tim modelima kopiraju i grade ili oblikuju prolazne i transcendentne oblike.

Na tom stupnju djelovanja, ‘Demijurg’ još nije Arhitekt. Rođen u osvitu djelovanja, on još mora najprije da opazi plan, da shvati idealne oblike koji leže pohranjeni u grudima Vječne Zamisli, kao što su budući listovi lotosa, djevičanske latice, sakrivene unutar sjemena te biljke. . .

U poglavlju LXXXI Rituala {Knjige mrtvih), nazvanom “Preobražaj u Lotos “, iz tog cvijeta izranja glava boga koji uzvikuje: Ja sam čisti lotos koji izranja iz Blistavog.  Ja nosim poruke Horusa. Ja sam čisti lotos koji dolazi iz Sunčevih Polja. Ideja o lotosu može se naći čak i u elohističkom, prvom poglavlju Postanja, kao što se tvrdi u Razotkrtivenoj Izidi. U toj ideji moramo tražiti porijeklo i objašnjenje stiha iz jevrejske
kosmogonije koji glasi: I Bog reče, Neka Zemlja rodi roda čije je sjeme u njemu samom.

U svim prvobitnim religijama “Sin Oca” je stvaralački Bog – tj.
Njegova misao je učinjena vidljivom, a pre krćanskog doba, od induskog Trimurti do tri kabalističke glave iz spisa, kako ih objašnjavaju Jevreji, trostruko božanstvo svih naroda bilo je potpuno definisano i podastrto svojim alegorijskim predstavama. Takvo je kosmičko i idealno značenje ovog velikog simbola kod istočnih naroda. Ali , primijenjen na praktično i egzoteričko bogosluženje – koje također ima svoju ezoteričku simbologiju – lotos je tokom vremena postao nosilac i sadržaoc prizemnijih ideja. Kako god shvatili i koliko god približili misteriju lotosa, on ostaje tajanstveni simbol kao tračak objektivne istine koja se proteže od iskonskih vremena pa do danas, ostaje nikad zatvorena tema, neiscrpni izvor i svakako, ostaje njegova nedirnuta ljepota da nas na sve to podsjeća.

 

Azra & Nedzad Dzakulic ❤

10101010

 

~Izvori: Razotkrivena Izida, Egipatska knjiga mrtvih, Osho, Tajna doktrina~

 

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s