VJEŽBA DISANJA – Umirite um, umirite misli

Mindful-Happiness_Breath-Meditation-Practices-BurlingtonVermont.jpg

 

Ovo malo čudo od vježbe  vam može  produžiti i produbiti život. Vježba je veoma lagana, smiješno lagana, zaprepašćujuće lagana– i najbolje je to sto je možemo raditi radeći pritom nešto drugo.

Šetnja, poslovi po kući, čitanje knjige, na poslu…možemo da radimo ovu vježbu skoro u svakoj prilici. Dakle uobičajeni izgovori lijenjivaca “Nemam vremena za meditaciju!” ovdje ne prolaze.

Potrebno je samo nabaviti mali alarmni uređaj sa vremenskim odbrojavanjem. To je sve od opreme. Ali, zamislite, to svi imamo na mobitelu. E sad, alarm koristimo tako da se oglašava na svakih 2 minuta u trajanju od jedan sat. Tako idete jedan dan, drugi dan možete dva sata.

Tokom vježbanja mi nastavljamo sa normalnim dnevnim aktivnostima. Vjezba se sastoji u tome da svaki put kad se oglasi mali alarm mi obratimo paznju na disanje (koje do tada vjerovatno nismo primjećivali).

Da li je duboko ili plitko? Nježno ili grubo? Prijatno ili neprijatno?

Posmatramo fizicki osjecaj koji izaziva sam akt disanja. To je nesto cega obicno uopste nismo svjesni jer je nas UM rijetko tu i sada. Usljed takve rasejanosti unutrasnje tenzije mogu nesmetano da uzimaju maha u nasem umu, a da mi o tome ama bas nista ne znamo.

Posmatrajući stanje disanja mi automatski posmatramo i stanje uma.

Pažnju nastojimo da zadržimo na disanju dok nastavljamo sa svakodnevnim poslovima. Pažnja će svakako veoma brzo da pobjegne sa disanja negdje drugo. Nije nikakav problem–upravo zato i koristimo alarm da nas podsjeti da ponovo obratimo pažnju na disanje. Svaki put kada se oglasi alarm mi registrujemo da li smo bili sa dahom ili ne.

Taj mali ciklus ponavljamo svakih 2 minuta pokušavajuci da ostanemo sa fokusim na dahu što vise. Vježbu možemo sa lakoćom raditi po nekoliko sati već prvog dana–uz primjetne rezultate.

Suština je u tome da mi takvim programiranim monitoringom disanja ujedno izgradjujemo i naviku blagovremenog uklanjanja bilo kakve unutrašnje napetosti.

Unutrašnja napetost ovog puta nema šansu da naraste i postane zlovolja, strah, strepnja, tupost, glavobolja, mržnja….i sve ono sto nam toliko zagorčava život. Um koji sabrano posmatra disanje se sam rješava svih svojih unutrašnjih tenzija i čudesno smiruje.

Ova mala ali zaista moćna vježba pospješuje čistoću uma. Naime drastično se smanjuju štetni unutrašnji dijalozi koji generišu stres–i to već poslije samo sat-dva vježbe. Probaj i uvjeri se.

Ona pospješuje i jasnoću uma.  Sto je manje beskorisnih nekontrolisanih misli koje obicno bombarduju um neprekidno to je um sposobniji za jasne misli i istinske uvide. Mi ne shvatamo da je ono što nas najviše spriječava da jasno razmišljamo–ništa drugo do upravo misli! Gomila beskorisnih misli.

Ova vježba je poput velikog spremanja uma od gomile potpuno beskorisnih misli koje se u netreniranim umovima neprestano javljaju, a da nikog ne pitaju za dozvolu– sprječavajuci um da bude spokojan u sadašnjem momentu. Ona takodje pospješuje smirenost uma.

Mi ovde zapravo ništa ne smirujemo–mi samo prestajemo da uznemiravamo sebe beskorisnim tokovima misli. Ako mislite da znate koliko um može da se smiri–pokušajte ovu vježbu, šansa je da do sad niste bili ni do pola puta.

Ova vježba je takva da izgradjuje veoma zdravu naviku prebacivanja svijesti iz tokova beskorisnih misli, koje ničemu ne služe osim sto generišu stres, u sadašnji momenat u kojem se um sam od sebe opušta u spokoju sopstvene unutrašnje tisine.

Javite da li je vrijedilo probati. Ako jeste–a nadam se da jeste–prenesite je dalje.

cropped-16684103_1252131841529119_9203725095991219790_n1.jpg

Više o naše, online programu meditacija u kojem možete uživati u udobnosti svoga doma pročitajte OVDJE

3 Comments Add yours

  1. markovic gordana kaže:

    probati cu…sigurna sam da djeluje…hvala

  2. aleksandra kaže:

    fenomenalan tekst

  3. Željko kaže:

    Pokušati ću sigurno, samo može li me ko naučiti da podesim alarm na mobiću, na svake 2minute?

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s